De beste gezonde keto-voedingsmiddelen

Apr 06, 21

De beste gezonde keto-voedingsmiddelen

Ben je nieuw in het keto-dieet? Ben je overweldigd door het toegestane eten en het eten dat het beste bij je past? Vandaag geef ik je basisinformatie en een reeks van de beste gezonde keto-voedingsmiddelen waaruit je kunt kiezen.

Wat is een gezond Keto-dieet?

Laten we eerst eens kijken wat keto echt is. Het ketogene dieet is een koolhydraatarm, matig eiwitrijk en vetrijk dieet waarbij u uw netto koolhydraten beperkt. Het voorkomt dat het lichaam de suiker- en brandstofbron gebruikt en verbrandt in plaats daarvan vet. Wanneer het lichaam vet verbrandt, komen er ketonen vrij, die een alternatieve brandstof voor het lichaam zijn en u helpen af ​​te vallen.

Hoewel er tegenwoordig veel verschillende maaltijdschema's en lijsten met keto-dieetvoeding op internet staan, is mijn versie een beetje anders. Hoewel het zich nog steeds richt op het aspect koolhydraatarm en vetrijk, is het mijn doel ervoor te zorgen dat je lichaam de voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft tijdens een dieet.

In dit overzicht vind je producten die toegestaan zijn tijdens het Keto dieet. Deze producten zorgen ervoor dat je in ketose komt of blijft en dus vet gaat verbranden. Let op dat je geen producten eet die niet op deze lijst staan waar suiker in zit, anders zal uit uit ketose gaan.

Goedgekeurde koolhydraten

Omdat het ketogene dieet in zekere zin een koolhydraatarm dieet is, gaan de meeste vruchten over de toegestane hoeveelheid koolhydraten. Citroen en limoenen zijn een geweldige toevoeging aan water om de smaak te versterken en tegelijkertijd vitamine C te geven. Bessen zijn een goede snack met minder koolhydraten dan ander fruit, maar houd je portiegrootte in de gaten, want je kunt snel boven je dagelijkse netto koolhydraten uitkomen.

  • alfalfa spruiten
  • aardbeien
  • bloemkool*
  • prei
  • peultjes
  • artisjokken
  • selderij
  • sla
  • spinazie
  • asperges
  • koriander
  • champignons
  • squash
  • bamboe scheuten
  • okra
  • snijbonen
  • bonen
  • komkommers
  • uien
  • boerenkool*
  • dille
  • peterselie
  • snijbiet
  • paksoi *
  • aubergine
  • erwten
  • rapen *
  • broccoli*
  • paprika's (alle)
  • knoflook
  •  
  • radijs *
  • zeewier
  • kool*
  • gemberwortel
  • wortels
  • olijven
  • andijvie
  • courgette
  • tomaten
  • avocado
  • boerenkool
  • salsa (zonder suiker)
  • augurken (zonder suiker)
  • Spruitjes*
  • zuurkool

  • * Vermijd als je een opgeblazen gevoel krijgt van deze voedingsmiddelen.



    Goedgekeurde eiwitten

  • Spek (geen kalkoen bacon)
  • Rundvlees of varkensribbetjes
  • Braadworst of worst
  • Hotdogs van het merk Nathan
  • Kip MET huid en vet
  • Eend of gans
    • Eieren
    • Karbonades
    • Varkensvleesschillen
    • Vette vis en zeevruchten
    • Tonijn met olie


    Goedgekeurde vetten

    Vetten vormen de basis van het keto-dieet en je wilt dat de meeste van je dagelijkse calorieën uit deze vetten komen. Als het om vetten gaat, worden ze meestal aangetroffen met eiwitten, dus je krijgt ze allebei in één keer. Maar niet alle vetten zijn gelijk gemaakt. Gezonde vetten helpen je een vol gevoel te behouden en zijn essentieel voor de opname van in vet oplosbare vitamines zoals A, D, E en K. Als je op zoek bent naar vetten om aan je dieet toe te voegen, is het goed om te zoeken naar producten met het label vol vet. Deze lijst bevat een aantal goede vetten die u in uw dagelijkse voeding kunt opnemen.

  • Alle noten (vooral macadamia-noten)
  • Notenboter zonder suiker
  • Avocado
  • Kokosolie - erg belangrijk
  • Roomkaas en zure room
  • Visolie
  • Europese kaas
  • Lijnzaad en lijnzaadolie
  • Zaden
  • Volle slagroom
  • Mayonaise
  • Olijven en olijfolie

  • Wil je het jezelf makkelijk maken? Neem dan als ontbijt en lunch een MyShaky maaltijd shake en in de avond maak je eten met ingrediënten die op deze lijst staan. Op deze manier zul je merken dat je in ketose blijft en alle voordelen ervan zult ervaren!