Is het keto-dieet gevaarlijk?

Apr 12, 21

Is het keto-dieet gevaarlijk?

Het ketogeen dieet is een dieet dat werd uitgevonden om zwaarlijvigheid te bestrijden door te verhinderen dat het lichaam insuline produceert. In deze situatie wendt het lichaam zich tot lichaamsvet als energiebron en een gevolg hiervan is de aanwezigheid van toxines zoals steroïde en glycoside stoffen in het lichaam. Deze toxische stoffen kunnen zeer schadelijk zijn als ze niet worden verwijderd.

De aanwezigheid van deze toxines in het bloed kan leiden tot ernstige gezondheidsproblemen zoals diabetes type 2, cognitieve problemen en zelfs neurologische stoornissen. Naast alle andere problemen kan de langdurige aanwezigheid van deze stoffen onvruchtbaarheid veroorzaken.

Het ketogeen dieet bevat koolhydraatarme voedingsmiddelen zoals koolhydraatarme kazen, koolhydraatarm vlees en andere voedingsmiddelen die minder complex zijn. De theorie hierachter is om het metabolisme van het lichaam op gang te brengen en de productie van insuline te verminderen.

Als gevolg hiervan verlaten de giftige stoffen het lichaam zoals het hoort en heeft het deze niet meer nodig. Het dieet bevat ook meer mineralen, vitaminen en eiwitten. Een laag koolhydraatgehalte in de samenstelling van de voeding helpt het lichaam om gemakkelijk te herstellen van het dieet omdat het eiwitgehalte in het lichaam wordt verlaagd. Veel mensen hebben dan ook geen moeite om het dieet vol te houden.

De meeste mensen kunnen het keto-dieet voor een langere periode volhouden omdat de voedingsmiddelen niet erg complex zijn. Na deze periode kunnen de meeste mensen het keto-dieet korter volhouden omdat de complexe koolhydraten in de voedingsmiddelen sneller verteerd worden. Daarom is een korte periode van het keto-dieet nodig om de voedingsmiddelen te verteren. Dit maakt het mogelijk om alle problemen op te merken voordat ze ernstige problemen worden. Het dieet bevat ook veel plantaardige bestanddelen zoals vitamine E, L-carnitine en andere supplementen.

Het keto-dieet kan gevaarlijk zijn als je er niet juist mee omgaat, maar dit is eigenlijk met alle dieetvormen. Dit komt omdat het dieet vaak te kort en te streng wordt toegepast. Toch blijkt dat het KETO dieet erg nuttig is.

Weet je waarom je, om af te vallen, minder calorieën moet eten? Het antwoord is omdat het lichaam niet genoeg calorieën heeft om al het voedsel dat je eet te verteren. Een dieet is nodig om de hoeveelheid calorieën te verminderen die het lichaam opneemt uit het voedsel dat je eet. Daarom moet de inname van koolhydraten worden verlaagd en de inname van eiwitten en vetten worden verminderd.

Het is het gebrek aan eiwitten dat problemen veroorzaakt wanneer je op een keto-dieet gaat. Wat zijn eiwit- en keto-diëten? Eiwit- en keto-diëten helpen het lichaam om beschadigde cellen te herstellen. De eiwitten bouwen nieuwe cellen op. In vroegere tijden consumeerden vrouwen minder eiwitten. Dit betekent dat ze last hadden van veel problemen, zoals haaruitval, een slechte huid, borsten en andere problemen. Vandaag de dag consumeren vrouwen meer eiwitten omdat ze nodig zijn voor de opbouw van nieuwe cellen. Dit is ook de reden dat het noodzakelijk is om uw eiwitinname ten minste 1 tot 1,5 gram te laten zijn.

Dit aantal is niet in steen gebeiteld. Een persoon kan meer consumeren, maar het lichaam kan alleen gebruiken wat het lichaam kan gebruiken.

Daarom is het, om het dieet vol te houden, beter om uit te zoeken wat uw lichaam kan verdragen en niet veel meer te nemen.

Omdat het dieet te kort is, is het beter om uit te zoeken wat uw laatste maaltijd was. U kunt eiwitten en vetten toevoegen aan uw laatste maaltijd. Daarna zal het gewicht onder controle zijn en zal je kunnen nagaan hoe je het dieet het best kan voortzetten.

* U moet een voedseldagboek gebruiken om uit te vinden wat u eet
* Het is een goed idee om uw laatste maaltijd ten minste 6 uur van tevoren te nuttigen. Als u direct na de inname eet, is de kans groot dat uw lichaam uw voedsel afstoot
* Zoek uit wat u moet eten en hou u daaraan.
* Neem geen voedsel als u zich er ongemakkelijk bij voelt.

Vergeet niet dat het ook noodzakelijk is om een lijst te maken van voedingsmiddelen die u niet moet eten om het dieet te laten slagen. Om de kans op bijwerkingen van het dieet te verkleinen, maak het voor het geval dat. Het is geen vervanging om naar een dokter te gaan. Het is een oplossing.

 

Shakes

Om het jezelf gemakkelijk te maken is het aan te raden 1-2 keer per dag een maaltijd shake te nuttigen en in de avond een keto diner te maken. Van de shakes weet je dat je alle vitamines en mineralen binnen krijgt en je zeker 3 tot 4 uur geen honger hoeft de lijden. Zorg bij het diner er voor dat je iets maakt met ingredienten uit de veilige lijst. Check hiervoor het artikel over de Keto voedsel cheat list. 

De MyShaky Vanille Shakes zijn heerlijk en gemakkelijk te maken. Perfect wanneer je thuis werkt, of veel in de auto zit en niet al te veel beweegt. De shakes hebben we samen met het lab ontwikkeld. We wilden een shake die voldoet aan de keto eisen maar ook lekker is. Hierin zijn we volgens mij goed geslaagd!

Bestel hier onze keto shake vanille